top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAmit Tourgeman

הצפה רגשית- לגזור ולשמור

אם את חווה הצפה רגשית, מאבקים פנימיים וחרדה, הנה חמישה דברים שאני מציע לך לשים לב אליהם:

  1. לשים לב לדיבור הפנימי שלך- הדיבור הפנימי יכול לגלות הרבה יותר ממה שנדמה. אילו קולות את.ה שומע.ת? איזה טון יש להם? מה הם אומרים? במה עוסקים ה"דיונים הפנימיים" שמציפים אותך? אילו קולות מקבלים לרוב עדיפות על פני קולות אחרים? למה?

  2. מחשבות משומשות VS מחשבות חדשות- מחשבות משומשות הן כאלו שחשבת כבר 7000 פעם בדרכים שונות ומגוונות :) בזמן חרדה או הצפה אנו נוטים להישאב אל המחשבות ולהיתפס באשליה שככל שנחשוב על זה יותר- כך נמצא דרך החוצה. האמת היא שלא כל מחשבה היא מחשבה שראוי לתת לה מקום נרחב. חפש.י אחר מחשבות חדשות- שאלות חדשות מולידות תשובות חדשות.

  3. שימ.י לב לגוף- מה הגוף שלך מבקש? מה הוא מספר לך? לפעמים עצירה בעיניים עצומות והקשבה לתחושות שעולות בגוף מתוך הסכמה לפגוש אותן (רק עד כמה שאפשר...) יכולה לעזור בויסות ואפילו לגלות אפשרויות תנועה חדשות.

  4. שימ.י לב לגישה שלך- האם מאחורי המחשבות שלך עומדת גישה שאומרת שהמצב שלך כרגע הוא לא תקין? שמשהו אמור לקרות אחרת? שאת או מישהו או החיים עצמם- אשמים במצב הנוכחי שלך? קורבנות היא לא מילה גסה ומותר גם להתקרבן לפעמים :) אבל האם הגישה שלך משרתת אותך בדרכך אל הצעד הבא או תוקעת אותך בלופים של סיבה ותוצאה, אשמים וחפים מפשע?

  5. הזנה- שימי לב להזנה שלך, ואני לא מדבר רק על תזונה אלא להזנה הרוחנית שלך. האם יכול להיות שנשאבת למוד הישרדותי ושכחת להזין את הנפש והרוח שבך? שקשיי היומיום גנבו ממך את הפואטיקה שבחיים עצמם? ביטוי של התחושות והרגשות בחומר או בכתיבה אינטואיטיבית, מוזיקה, שהיה בטבע ואפילו שקיעה אל ספר יכולים לעזור לך "לעסות" את הלב הכואב, הראש המותש והבטן הרכה ולאפשר למערכת להתווסת ולהתחדש.


ואם את.ה מתקשה לאסוף את עצמך לבד (ואני ממש מבין אותך)- אולי תעניין אותך תוכנית הליווי החדשה שלי "לנחות אל עצמי" לא.נשים שמחפשים דרך חדשה אל הבית שבתוכם.

בוא.י הביתה.




49 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page