top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAmit Tourgeman

הקבצן, האתלט והמורד- שלושה ארכיטיפים לימי הקורונה

אני מאוד מחובר לקלפים. פתיחה בקלפים זהו אחד הכלים העתיקים שרלוונטים גם בימינו. הפתיחה מבוססת על עיקרון הסינכרוניות, מושג שתבע לראשונה קרל יונג, וטוען שלאירועים בחיינו יש קשר של משמעות. במילים פשוטות? אם יצא קלף מסויים ברגע מסויים- זה לא במקרה, יש לזה משמעות.

הימים האלו הם ימים של סגר בצל הקורונה, ימים של השתנות שהיא מעבר לאישי, היא קולקטיבית ובעיני רבת עוצמה, ימים יגידו בעבור מה היא הגיעה, אך אין לי ספק שהתקופה הנוכחית תהיה משמעותית מאוד בדפי ההיסטוריה. אז הבוקר, החלטתי לפתוח בקלפים וביקשתי מסר קולקטיבי, עבור כולנו.

בחרתי בקלפי ארכיטיפים, שמתארים תבניות יסוד פסיכולוגיות הקיימות ונפוצות בכלל המין האנושי.


הקלפים בפתיחה מדברים על שלוש אבני יסוד משמעותיות לימים אלו:


הקבצן- מדבר איתנו על התמודדות והתעמתות עם הפחדים שקשורים בצרכים הבסיסיים ביותר שלנו- ביטחון והגנה, ומתאר את המתח שבין צמיחה והתחזקות מתוך המשבר לבין תלות באחרים מתוך ויתור על מאמץ ואובדן אמונה בכוחותינו.

האתלט- עוסק בפריצת גבולות פיזיים ככלי לחיזוק הכוחות המייצבים והדוחפים מבפנים החוצה ויחד עם זאת מזכיר לנו את הסכנות הטמונות בשימוש בכוח לרווח אישי ואת הסכנה בלהאמין לאשליה שאנו בלתי מנוצחים.

המורד- מביא את הכוחות החשובים שטמונים בסמכות הפנימית שלנו, זו שיודעת להפריד בין הקולות שבחוץ לקול שלנו ואת החשיבות שבזיהוי ופרידה מהמבנים החברתיים והתודעתיים שכבר אינם משרתים אותנו. המורד גם מתריע בפנינו על הסכנה שבמרידה באותם מבנים רק לשם המרד ומזמין אותנו לבדוק טוב לפני שאנו שוברים מוסכמות, אמונות והשתייכויות.


שלושת הארכיטיפים האלו מתארים יחד כוחות ואיכויות שידרשו לנו בתקופה הקרובה, כוחות שקשורים בפרידה ממבנים תודעתיים, בהתמודדות עם הפחדים העמוקים שלנו, בהתחזקות וחיבור לפגיעות האנושית.


שולח את ברכת הלב שלי לכולכןם, ימים מורכבים עוברים עלינו אך אני יודע בתוכי שכמו בכל תהליך שינוי בטבע- אחרי הנקודה החשוכה ביותר- עולה השמש.


חיבוק ללב,

עמית



17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page