חיפוש
  • Amit Tourgeman

כמה מיתוסים על מדיטציה

אז אספתי לכבודכןם כמה מיתוסים על מדיטציה שאני נוטה לפגוש בסדנאות ובקליניקה: "אני לא מצליח לתרגל מדיטציה" - אז זהו, שאי אפשר להיכשל במדיטציה, המטרה שלה היא להפגיש עם הכאן ועכשיו. הראש רץ למחשבות? זה מה שקורה עכשיו. לא נוח לי ובא לי להפסיק את התרגול? זה מה שקורה עכשיו. העניין הוא להחזיר את תשומת הלב ברכות אל הנשימה והגוף או אל מנטרה, תלוי מה מתרגלים. "לא בשבילי לשבת ולשתוק שעה" - אם הייתי מתעקש עם עצמי לתרגל כל יום שעה- לא הייתי מתרגל בכלל. אפשר לתרגל גם 7 דקות אם זה מה שמרגיש אפשרי. תזכרו שזה לא הכל או כלום, יש משמעות גם לדקות ספורות של תרגול. ודי כבר להקשיב לחוקים שמסבירים מה נכון ומה לא אם הם מורידים לכם את תחושת המסוגלות, תחפשו מה נכון ומתאים לכם. "עשיתי פעם מדיטציה, זה לא הרגיע אותי" - בגיל ההתבגרות התחלתי לתרגל מדיטציה וזה לא החזיק הרבה זמן בדיוק מהסיבה הזאת, כל פעם שתרגלתי יצאתי מאוכזב מזה שלא נרגעתי. כשהפסקתי לצפות מהמדיטציה לאיזושהי תוצאה נעימה והתחלתי לראות בתרגול פשוט זמן של הקשבה לעצמי, עם כל מה שקיים בי באותו הרגע- התחלתי גם להרגיש את האפקט הנעים של התרגול. "יש לי קוצים בתחת מדיטציה זה לא בשבילי"- תוציאו את ה"לא" והמשפט הזה הופך הרבה יותר הגיוני! ה"קוצים בתחת" האלו בדרך כלל מתארים מצב של תגובתיות גבוהה, חוסר שקט ודחף להגיב לגירויים, שלפעמים יוצר לנו כל מיני הסחות דעת ובעיות עם עצמנו. המדיטציה היא זמן להשהות את התגובתיות הזאת, לאפשר מרווח חדש בין הגירוי (למשל מחשבה שאומרת שאני רוצה להפסיק את התרגול באמצע) לבין התגובה (היענות למחשבה). זה דווקא יכול ממש לעזור לקוצים הישבניים:) "ניסיתי פעם מדיטציה לא קרה כלום"- המדיטציה היא דרך, מתרגול אחד באמת לא קורה כלום, אבל כשמתמידים (ולכן ממש כדאי שתבחרו כמה זמן באמת מתאים ואפשרי לכם לתרגל ולא תאתגרו אתכם מדי)- מתחילים לחוות את ההשפעה שלה. מעל הכל חשוב לזכור שהמדיטציה פועלת על התודעה שלנו בדרכים שאנחנו לא תמיד יכולים להבין ולראות, ככל שנשחרר את ה"מה קיבלתי ממנה" ככה נקבל יותר. למה מדיטציה? כי אנחנו רגילים להיות רוב הזמן מחוץ לנו. המדיטציה, ולו לכמה דק' ביום, היא עוד משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי להתחבר לגוף שלנו, לטבע שלנו, לדבר הזה בתוכנו שהוא מעבר למחשבות והתזזיתיות המוכרת. כל אחד יכול להכניס מדיטציה לחיים אם הוא רוצה, צריך רק לתאם ציפיות מחדש, לשחרר את הכללים הנוקשים של "איך צריך" לתרגל ומה סיפרו לי על מדיטציה ולהתאים את התרגול למי שאני.


136 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול